Raport Reachablogger.pl „Polski rynek influencer marketingu 2021” pokazuje, że większość reklamodawców zamierza zwiększyć w tym roku budżety na influencer marketing. Raport powstał na podstawie badania przeprowadzonego w lutym przez platformę Reachablogger.pl. Niemal jedna czwarta uczestników badania zamierza w bieżącym roku wydać podobną kwotę jak w 2020 r., a pozostali deklarują wzrosty. Co dziesiąty respondent planuje wręcz podwojenie budżetów influencerskich w bieżącym roku.
Zyskiwać będą mikroinfluencerzy kosztem gwiazd. Badani wskazują na bardzo silną pozycję Instagrama i szybko rosnącą pozycję TikToka. Co ciekawe, od poprzedniego badania przeprowadzonego rok temu zmalała rola agencji i domów mediowych jako pośrednika w pozyskiwaniu influencerów do współpracy. Coraz większy odsetek badanych reklamodawców deklaruje, że robi to samodzielnie. Prawie jedna czwarta uczestników badania uważa, że ROI we współpracach z influencerami jest wyższe niż z innych narzędzi digital media (chociaż jednocześnie przeciwny pogląd ma prawie tyle samo ankietowanych).
Cała masa szczegółów i prognoz na: www.reachablogger.pl https://reachablogger.pl/wp-content/uploads/badanie/Badanie_2021_VF.pdf